‘Flatbread’ z mladim kozjim sirom, karamelizirano rdečo čebulo, svežimi figami, solnim cvetom in pikantno rukolo

1Na spletu sem pred kratkim zasledila podoben recept. In ko sem, verjetno še zadnjič letos, kupila sveže primorske fige, je bila odločitev enostavna. Nekaj jih bom porabila za nekvašen hitri kruhek (flatbread), poleg fig pa ga bom obložila s kozjim sirčkom, sladko rdečo čebulo in pikantno rukolo.

Recepta nisem ponovno iskala, naredila sem malce po svoje. Spomnim se le, da je bil čez kruhek pokapljanih še nekaj kapljic balzamičnega kisa. Zagotovo dobra kombinacija, a kisa žal nimam. Da bi sladko obloženi ‘pici’ vseeno dodala nekaj kisline, sem uporabila limonin sok, s katerim sem zamesila testo. Poleg tega pa sem topel kruh pokapljala z malce olivnega olja, brez katerega skorajda ne morem 🙂

3Čeprav se mi je zdelo, da takšna jed zagotovo ne more biti slaba, pa sem se vseeno odločila za manjšo količino. Če ne drugega, bi mi bilo škoda fig, če bi jih na kakršen koli način lahko uničila. Zato sem si kruhek pripravila za predjed pred kosilom. Ura je bila ravno pravšnja. Saj veš, takrat, ko od zajtrka mine že nekaj ur, želodček pa se že oglaša. Ko veš, da je za kosilo morda vseeno še malce prezgodaj. To je takrat, ko navadno zagrizeš v tisto, kar ti je najbližje. Če nisi doma je to po vsej verjetnosti nekaj iz ‘avtomata’.

Ker vem, da večina ne dela od doma in si takšen prigrizek težko privošči sredi delovnega dneva, pa je recept vseeno tako zelo enostaven, da ga je vredno preizkusiti vsaj takrat, ko je za kuhanje več časa. Seveda, če imaš rad(a) fige 😉 Ostalo lahko prilagodiš okusu – izbiro moke za testo ter sir. Če ti je bolj kot mlad kozji sirček (pravzaprav skuta) všeč mocarela, super, uporabi to. Če se ti sline cedijo ob mislih na pravo ovčjo feto – odlično! Slanost fete se bo odlično podala sladkim figicam 🙂

Takšni kruhki so odličen in zdrav prigrizek. Tanko testo prijetno hrustlja, fige zadovoljijo željo po sladkem. In če rad(a) ustvarjaš v kuhinji, vsaj tu pa tam poskusi kaj novega. Kaj veš, morda pa te okusi prav prijetno presenetijo! A, pa še to – za vse ljubitelje mesih narezkov… Z nekaj rezinami pršuta bodo kruhki še boljši! Tudi sama bi z veseljem naredila takšne. Izgovor, zakaj jih nisem? Preprosto prelena sem bila, da bi odšla v trgovino, pršut pa imam bolj redko ‘na zalogi’ 😉

4Kaj potrebuješ za en manjši kruhek (primeren kot prigrizek za eno osebo)…

Za kruh:

* 40 g moke (jaz sem uporabila kamutovo, lahko pa se odločiš za pirino ali pšenično)

* ščepec soli

* ščepec pecilnega praška

* žlico jogurta

* limonin sok (ali zgolj toplo vodo)

Za nadev:

* dve figi (odločila sem se za eno zeleno in eno vijoličasto)

* 30 g kozje skute

* pest rukole

* nekaj kapljic olivnega olja

* četrtino manjše rdeče čebulice

* solni cvet

IMG_3549_Fotor_CollageZmešaš sestavine za testo, pregneteš. Testo položiš v skledo, jo prekriješ s kuhinjsko folijo in pustiš, da počiva približno pol ure. Rdečo čebulo narežeš na tanjše lističe ter jo na olju in na nizki temperaturi počasi dušiš, da postane mehka in sladka. Narežeš figi, opereš in osušiš rukolo. Pripraviš sir. Segreješ pečico (na najvišjo temperaturo).

Testo tanko razvaljaš in dobro segreješ ponev. Na malce maščobe v ponvi popečeš razvaljen, nekvašen kruh. Ko začne dobivati mehurčke, ga obrneš in na hitro popečeš še z druge strani. Testo preložiš na peki papir, obložiš z razdrobljenim mladim sirom (skuto), čebulico in figami. Malce sira potreseš še po vrhu. Vse skupaj za nekaj minut postaviš v vročo pečico.

Tik pred serviranjem kruh razrežeš na trikotnike, ga potreseš s solnim cvetom in rukolo. Ko se nekoliko ohladi priliješ še nekaj kapljic olivnega olja.

2