Špinačna pita (quiche) s feta sirom

IMG_0771Špinačna pita s feta sirom je naravnost božanska! Vsaj meni je tako zelo dobra, da bi jo zlahka jedla enkrat na teden. Priprava je enostavna, pita pa je dobra tako toplo kot hladna. Meni se ohlajena zdi še boljša!

Naredila sem jo že večkrat. Vsakič sicer malo drugače, ker je to pač v mojem ‘stilu’. Včasih sem za podlago uporabila polnovredno moko včasih sem jo mešala z ajdovo. Naredila sem testo iz riževe moke, iz pirine ter iz kombinacije teh dveh. Pri nadevu sem včasih dala prednost poru, drugič špinači. Igrala sem se z začimbami – pita z dodatkom popra, pa brez njega. S ščepcem muškatnega oreška ali kajenskega popra. Ali preprosto brez vsega. No, špinačni piti vedno privoščim dober ščep origana – ker ga imam zelo rada in ker se mi zdi, da se tako k špinači, kot feti še najbolj poda.

IMG_0777Vedno znova si obljubim, da ko bom naslednjič naredila takšno pito, bom pred tem pripravila vse potrebno in jo fotografirala tako, kot si zasluži. Kljub vsemu sem očitno preveč neučakana, da bi se ukvarjala še s fotografiranjem. Na koncu pito ‘fotknem’ direktno za mizo, da le ne izgubljam časa 😉 Zato so fotografije bolj za osebni opomnik (kmalu ponovi!) kot za objavo na spletu.

Kar je škoda, glede na to, da bi recept rada delila s teboj. Na FB strani cookeatandsmile (mimogrede, vabljen(a) k ogledu 😉 ) sem že objavila ‘utrinek’ takšnega kosilca. In vem, da nekdo že komaj čaka na recept, zato sem se kljub pomanjkanju fotografij odločila, da ga končno objavim.

IMG_0773

Recept sledi, še prej pa nekaj manjših nasvetov… Količino moke prilagodi velikosti pekača (sam(a) najbolje veš, kako velik je ta in koliko moke navadno potrebuješ za pite). Raje naredi več testa kot premalo – z odvečnim testom nato lahko okrasiš rob pite ali pa ga razvaljaš, obložiš in pripraviš mini pico, ki bo odlično teknila za popoldanski prigrizek. Enako velja pri količini pora in špinače – po okusu ter glede na velikost pekača. In zopet – koičina jajc in feta sira naj bo primerna, začimbe pa doziraj povsem po občutku, okusu in želji.

Spodnji recept je recept za pito, ki jo vidiš na sliki. Pripravljena je iz pirine moke, za pekač, premera 16 cm. Takšna količina je primerna za obrok za eno osebo (morda celo prigrizek za dva?).

IMG_0779Testo:

* 80 g pirine moke

* pol jajčka (po želji)

* ščep soli

* malo mrzle vode (toliko, da lahko zamesiš testo)

Nadev:

* polovico pora

* tri večje pesti špinače

* 2 jajci

* 40 g feta sira

* ščep muškatnega oreščka

* origano

Pika na i:

* kelp v prahu (neobvezno)

Priprava:

Moko preseješ, soliš, dodaš malo jajčka (ni pa nujno) ter toliko mrzle vode, da lahko ugneteš testo. Narediš kepo, jo zaviješ v prozorno folijo ter postaviš v hladilnik za približno pol ure.

Medtem po dolgem prerežeš por, ter ga narežeš na polovične kolobarje. Špinačo opereš in osušiš. Sama potrgam še večje peclje špinače, ni pa nujno. A, pa še to – če je špinača večja jo razreži, mlade ni potrebno.

V skledici dobro razžvrkljaj jajci in primešaj razdrobljeno feto, origano in poljubno začini. Soli verjetno ne boš potreboval(a), saj je že feta dovolj slana. Lahko pa uporabiš poper, ki se sicer lepo poda. Ker ga sama trenutno ne smem uživati, sem ga nadomestila z malce muškatnega oreščka, ki je prav tako dober prijatelj špinače.

Nato razvaljaš testo, po potrebi dodajaš moko, da se ne lepi na podlago. S testom obložiš pekač za pito (nekatere je pred tem potrebno še namastiti).

V kozici na olivnem olju ter na nizki temperaturi dušiš por, ga malce soliš in ko uvene dodaš špinačo. Ko se razpusti vse skupaj preložiš na testo. Preliješ z mešanico jajc, fete in origana.

Pečeš v pečici na nekje 200 stopinjah, toliko časa, da se testo lepo zapeče, jajca pa niso surova. Preden pito razrežeš, jo vsaj malo ohladiš (najprej v pekačku, nato na rešetki). Na koncu pito potreseš še s suhim origanom. Preden je tale pita romala v moj želodček, sem jo potresla še s kelpom (tj. vrsta alge) v prahu, ki sem ga dobila pri Malinci. Zaradi številnih zdravju koristnih učinkov je takšna pita še bolj zdrava 😉

IMG_0776

1

4 thoughts on “Špinačna pita (quiche) s feta sirom

  1. Pingback: Enostavna pita s pečeno peso, rdečo čebulico, svežim timijanom in feta sirom | cook eat and smile

  2. Pingback: Pita iz prosene kaše z bučkami in kozjim sirom | cook eat and smile

Komentarji so zaprti.