Zelenjavna pita s kozjim sirom in kvinojino skorjico

1Pite so ena super zadevica! Obožujem jih! In tokrat govorim o slanih, zelenjavnih pitah oziroma quichejih (kiših).
Všeč so mi predvsem zato, ker so običajno enako dobre (nekatere še boljše) hladne kot tople. Zato so odlično kosilce, ki ga zlahka vzameš s seboj na pot, na faks ali v službo. Če pito že doma narežeš na trikotnike, pa ne potrebuješ niti pribora.

22Zakaj še so kišeji zakon? Zato, ker jih lahko narediš praktično iz česarkoli. Za podlago lahko uporabiš različne vrste mok, za nadev zelenjavo po želji. Tudi z dodatkom vnaprej kuhanih piščančjih prsi ali z rezinami dimljenega lososa so več kot odlične. Čez nadev obvezno sledijo jajčka, premešana bodisi s sirom ali skuto. Tudi tukaj imaš povsem odprte roke. Običajni kravji sir, kozji sir (moj naj najljubši), mocarela, feta sir, navadna ali albuminska skuta. Če nisi ljubitelj(ica) mlečnih izdelkov sire lahko povsem izpustiš.

3Ker so začimbe in zelišča resnično polni okusa, za svoje pite vsakič izberi drugačno kombinacijo. Pri kišejih (kiših) se res lahko igraš in to mi je vsekakor zelo všeč.

Kar nekaj receptov najdeš na mojem blogu, podlago za večino sem sicer pripravljala z moko (seveda vsakič drugačno 😉 ), ena izmed pit pa je imela skorjo narejeno iz prosene kaše. Linki do nekaterih mojih najljubših slanih kišejev te čakajo na koncu objave.

4Zdaj pa k današnji. Sem velika fanica kvinoje. Vesela sem, da sem jo že pred leti odkrila in vse od takrat je redno na mojem jedilniku. Tako na sladek način kot na slan je odlična. V rižotah, juhah, muffinih… Ni da ni 😀 Najraje imam kombinacijo bele in rdeče kvinoje. Slednja se ne razkuha tako zlahka in zato poskrbi za malce več ‘ugriza’ 😉

In zakaj ne bi enkrat za spremembo naredila kiše ravno s kvinojo? In sem ga. Ne znam ti povedati kako vesela sem, da sem poskusila, saj je bila pita tako zelo okusna – ena mojih najljubših, zagotovo! Se že veselim, da bom recept ponovila. Nadev bo seveda drugačen, najverjetneje bodo v ospredju paradižniki.

5Trenutno jih na domačem vrtu še ni, zato tokrat poklanjam recept za kvinojino pito z mlado špinačo, rjavimi šampinjoni, brokolijem in sezonskimi šparglji.

5Še nekaj podatkov: pita je primerna za eno osebo, a se ta lahko kar fino naje. Če imaš nekoliko manjši apetit kot jaz, jo lahko pripraviš tudi za dva. Skupaj s skledo solate bo na vroč poletni dan znalo zadostovati, sicer pa je rešitev preprosta, količino podvoji in uporabi večji pekač, pa bo! 😉

Pekač tudi sicer izbereš po lastni presoji. Jaz sem pekla v okroglem, ki ima premer 18,5 cm in vision 2 cm. Fino je, da je podlaga dokaj debela, da je potem kiše res čvrst in kompakten in ga brez težav ješ v roki, tako kot pico 😉

8Všeč so mi pekački za enkratno uporabo. Narejeni so iz debelega peki papirja, tako da jih ni potrebno dodatno mastiti, pito pa prav vedno lahko lepo vzameš iz njega. Če pa se slučajno zalomi, pa ga še vedno lahko razrežeš s škarjami in tako postrežeš pito v celem kosu.

7Za ‘testo’ potrebuješ:

* 75 g kvinoje (teža ustreza še nekuhani kvinoji)

* 20 g lanenih semen

* 80 ml vode

* ščep soli

* suha zelišča (timijan in origano)

* dve jedilni žlici stopljenega kokosovega olja

Kvinojo skuhaš po navodilih, v količini vode, ki je zapisana na embalaži. Kuhano pokriješ, da popije odvečno tekočino in povsem ohladiš.

Lanena semena zmelješ v ‘moko’ in priliješ vodo. Premešaš in pustiš stati vsaj 10 minut. Nastane dokaj gosta zmes.

Kvinojo razražljaš z vilico, vmešaš sol, zelišča, olje in namočeno laneno kašo.

Mešanico pretreseš v pekač in jo s hrbtno stranjo žlice močno pritisneš ob podlago. Sloj kvinoje naj bo kar debel. S pomočjo žlice ustvariš širši rob, nato pa kvinojo pečeš v ogreti pečici n 180 stopinjah Celzija približno 15 minut oziroma dokler se rahlo ne strdi in obarva.

99Za nadev potrebuješ:

* pest sveže mlade špinače (večje liste po potrebi natrgaš na manjše koščke)

* 4 šparglje

* 5 rjavih šampinjonov

* nekaj manjših cvetkov brokoli

* muškatni orešček

* kurkumo

* sol

* poper

* 2 jajci

* 50 g kozjega sira

Medtem ko je kvinoja v pečici , brokoli na hitro blanširaš v vreli vodi. Na olju prepražiš na manjše koščke narezane šparglje in na lističe narezane šampinjone. Začiniš s ščepcem kurkume, malce muškatnega oreščka, soljo in poprom. Sledi še špinača ter odcejen, blanširan brokoli.

V skledi razžvrkljaš dva jajca, skupaj z dvema tretjinama naribanega kozjega sira.

Na pol pečeno kvinojo obložiš z zelenjavo, preliješ z mešanico sira in jajc. Pito po vrhu potreseš še s preostalo tretjino kozjega sira.

Pečeš približno 20 minut, oziroma dokler se jajca in sir lepo ne zapečejo.

Pečen kiše ohladiš na rešetki, vzameš iz pekača in povsem hladnega razrežeš na trikotnike. Če se seveda pite ne lotiš takoj in jo še toplo poješ 😉


p.s.: svoj kiš sem okrasila s svežim limonskim timijanom, ki na domačem vrtu že lepo cveti in tako hkrati poskrbi še za okras jedi. Limonski timijan sem izbrala zato, ker je rahlo citronastega okusa, kar se lepo poda tako siru kot izbrani zelenjavi, sploh gobicam.

6Linki do, meni najljubših, slanih pit (do recepta te loči le en klik) :

* pita s porom in šparglji ter skutnim nadevom

* koromačeva pita s kokosovim mlekom in testom iz riževe in mandljeve moke

* bučna pita s porom in sirom

* enostavna pita s pečeno rdečo peso, rdeč očebulico in feto

* krompirjeva pita s slanino v listnatem testu

* pita iz prosene kaše z bčkami in sirom