Rižota z artičokami, grahom ter koromačem z maslom, kozjim sirom in limonino lupinico

1Z rižem lahko ustvariš nešteto različnih receptov. Tako kot verjetno s katerokoli drugo škrobasto sestavino – kašami, testeninami, krompirjem… In ker imam rada riž, še rajši pa preproste recepte s čim manj sestavinami, tudi tokrat nisem preveč komplicirala. Ja, res sem uporabila kozji sirček, a če ga ne maraš ali nimaš, lahko uporabiš kateregakoli drugega. Meso sem tokrat izpustila, uporabila sem le nekaj zelenjave, pa še tukaj sem bila nekoliko lena. Zamrznjen grah, vložene artičoke… No, lepo po vrsti, natančen recept pa itak sledi že čez nekaj vrstic 🙂

2

3Najprej nekaj o rižu in rižotah. Čeprav imam rada vse vrste riža, torej različne bele, rjave, tudi rdeč je super. Divji riž mi je še najmanj všeč, no, ta pa tako ali tako sploh ni riž ampak vrsta trave 😉 Za tiste prave rižote, se praviloma uporablja bel riž. Rižoto se neprestano meša, kuha se jo na nizki temperaturi, zaliva postopoma. Tako riž lepo spusti svoj škrob in končen rezultat (sploh če uporabiš maslo in sir, kar je zelo zaželjeno in skorajda nujno) je kremasta rižota.

Pri tem receptu pa sem uporabila rjavi riž, in ker ta ne vsebuje toliko škroba, sem že na začetku vedela, da rižota malce drugačne konsistence. Vseeno sem rižu dodala zajetno žlico masla, pa tudi na sir nisem pozabila. Pa še to: osebno imam raje, da kaše niso skuhane povsem do konca, ampak še rahlo rahlo za zob. Če bi rad(a) zares kremasto rižoto ti priporočam, da uporabiš bel riž in da riž kuhaš točno toliko časa kot potrebuje.

4Seveda bi bilo veliko boljše (in bolj zdravo), če bi uporabila sveže artičoke. Priznam – za to sem prelena 😉 Raje kupim vložene, vendar takšne, ki so zgolj v slanici in ne v olju. Če si glede rokovanja z svežimi artičokami bolj spreten/spretna kot jaz, pa se le odloči za sveže. V tem primeru bo potrebne malo več toplotne obdelave ali predhodnega kuhanja…

5Količino sestavin prilagodi številu oseb in/ali lačnemu želodcu. Jaz sem kuhala le zase, zato je recept za eno osebo približno takšen…

Sestavine:

* 85 g rjavega riža

* malo nasekljane šalotke

* pest zamrznjenega graha

* pest nasekljanega koromača

* 4 vloženi srčki artičok, razrezani na manjše kose

* približno deciliter belega vina, zmešanega z vodo

* nekaj kapljic limoninega soka

* malo limonine lupinice

* 15 g masla

* olivno olje

* kozji sir

In za zaključek:

* svež, dobno sesekljan drobnjak

* malo limonine lupinice

* malce koromačevega zelenja

* rezina kozjega sira

* sveže mlet črni poper

Na srednji temperaturi stopiš polovico masla in mu dodaš olivno olje. Kombinacija masla in olivnega olja ni le odlična, olje tudi poskrbi, da se maslo ne bo zažgalo. Na maščobi podušiš čebulico, nato dodaš nasekljan koromač in zamrznjen grah. Nekaj minut dušiš, vmešaš riž in počakaš da rahlo zastekleni. Dodaš naribano lupinico ekološke limone, ter postopama zalivaš z mešanico vina in vode (namesto katere lahko uporabiš piščančjo osnovo). Dodaš še malo limoninega soka in kuhaš do mehkega. Nato vmešaš preostanek masla, sir in dodaš še vložene artičoke. Premešaš in postrežeš. Okrasiš z drobnjakom (uporabila sem ga namesto česna), limonino lupinico in rezino sira. Po želji rižoti dodaš sveže mlet poper.

6Morda si opazil(a), a rižote nisem solila. Vložene artičoke so bile že dovolj slane, prav tako pa kozji sir (vsaj ta, ki ga kupujem jaz je), poleg tega pa limonin sok in drobnjak dodata poseben okus, zaradi katerega ne čutim dodatne želje po slanosti. Naredi pa seveda tako, da bo tebi (in tvojim) najbolj oksuno 😉