Hitra, enostavna in kremasta čokoladno češnjeva poslastica

IMG_5050Češnje so eden mojih najljubših sadežev. Morda zato, ker je to sadje, ki napoveduje poletje, morda zato, ker se jih imam le redko možnost zares najesti, vsaj tistih, res okusih, slovenskih, domačih… In jih zato toliko bolj cenim. Res je, da ko jih enkrat dobim, jih ne morem prenehati jesti.  Vsaj če so tako okusne kot letošnje…

IMG_5049Ko sem bila majhna smo imeli pred hišo veliko češnjo, ki pa je bila bolj za ‘plezanje’ kot za karkoli drugega. Češnje na njej so bile zelo uboge. Sama peška, brez ‘mesa’. No, tisto drevo smo kasneje požagali, zdaj pa imamo skoraj na istem mestu mlado češnjo, na kateri pa (še) ni veliko sadežev. Sicer je tiste par češenj hrustljavih in okusnih, čeprav večina njih zraste zelo visoko in je do njih težko priti. Prav tako to niso češnje, ki bi bile primerne za sladice. In ravno zato, ker jih ni veliko, jih utrgam in v njih uživam na licu mesta.

Že dolgo pa se češenj nisem zares zares najdela. S tem mislim, da imam pred seboj polno skledo okroglih rdečih dobrot in jih ne preneham jesti, dokler jih ne zmanjka (pa četudi me že močno boli trebuh ;)). Letos pa sem za darilo dobila dve ogromni skledi češenj iz Goriških brd. Joj, kako so dobre. Na srečo jih imam še nekaj v hladilniku, čeprav sem večino pojedla že včeraj. Češnje so zares odlične. Hrustljave, sladke, sočne. In ker jih imam toliko, sem se odločila, da jih bom poskusila v različnih receptih. Včeraj sem tako že naredila zavitek (štrudelj). Pol s skuto, pol brez nje. Testa nisem delala sama, dan je bil preveč lep 🙂 V Hoferju sem za male denarce kupila okusno, že razvaljano listnato testo, ki je za zavitke po mojem mnenju najboljše. Enostavno se odvije, nanj naloži poljuben nadev, zavije in da v pečico. Pečeno je izredno hitro in že samo po sebi izredno okusno. In zelo hrustljavo!

IMG_5052Nekaj češenj sem prihranila za današnji zajtrk, malo jih hranim za čokoladno pito, ki verjetno pride na vrsto jutri. Če jih bo še kaj ostalo (in ne bom že danes pohrustala vseh, ki jih še imam), bom z njimi morda naredila še kaj.

A zdaj bi s tabo rada delila recept za današnji zajtrk, ki je pravzaprav že sladica in to tako zelo okusna sladica, da jo enostavno moraš preizkusiti! Sploh zato, ker ne glede na to, kako zaposlen(a) si, si boš za takšen zajtrk lahko vzel(a) teh pet minut časa, kolikor ga namreč potrebuješ za vse skupaj.

IMG_5058Zajtrk (ali sladica, če želiš) vsebuje same dobrote. Češnje, banano, čokolado, jogurt, kokos, mandlje, kosmiče… Vse skupaj v enem samem kozarčku, polnem kremaste čokoladno češnjeve dobrote. Božansko! In če daš kaj na to – takšna sladica je tudi zdrava!

IMG_5043

Za eno osebo potrebuješ:

* 30 g ovsenih kosmičev

* 1 jedilno žlico ajdove kaše

* 3 zvrhane žlice kakava v prahu

* 1 banano

* pest zrelih, temno rdečih češenj

* 2 žlici kokosa (kosmičev)

* čajno žličko surovih kakavovih zrn

* čajno žličko mandljevih lističev

* grški jogurt

Postopek:

Dan prej: Ovsene kosmiče čez noč namoči v malo vode, da se prijetno zmehčajo (tako jih ne bo potrebno kuhati). Prav tako namoči ajdovo kašo. Jaz sem jo namočila še en dan prej, čez nekaj ur vodo odlila in ajdo približno en dan kalila. Če se ti to zdi prezahtevno (čeprav resnično ni), jo lahko zjutraj na hitro pokuhaš in preliješ s hladno vodo, da se na hitro ohladi.

Zjutraj: če ajde nisi kalil(a) jo pokuhaj in ohladi pod tekočo hladno vodo. Če je kaljena, jo samo speri, kuhanja ne potrebuje. Nato zmešaj namočene kosmiče z ajdo in kakavom (jaz sem uporabila grenkega, 100-odstotnega). Na manjše koščke nareži češnje (eno celo pusti za okras) in banano.

IMG_5045Nato začni s polnjenem kozarčka. Najprej plast čokoladnih kosmičev, nato banana, malo kokosa, češnje, jogurt, malo mandljev, kakavovih zrn. Pa spet jogurt, sadje, kosmiči… Dokler ne porabiš vseh sestavin. Zaključi z žlico gostega jogurta (jaz sem uporabila polnomastnega ovčjega – grškega, ker ni preredek, ampak ravno prav kremast in gost), potresi z nekaj kakavovimi zrni, mandljevimi lističi in kokosom. Okrasi s češnjo in uživaj!

IMG_5057Opomba: moj kozarček je bil malo premajhen, zato mi je nekaj sestavin ostalo. Brez skrbi, pojedla sem jih naknadno 🙂 Sicer pa so količine, vsaj po mojem mnenju (in potrebi), ravno pravšnje za eno osebo. Samo malce večji kozarec si moram prihraniti za naslednjič. In ta naslednjič, zagotovo bo! ker takšen zajtrk je resnično zajtrk, ki ga je vredno ponoviti 😉

PicMonkey Collage.jpgOpomba 2: kljub temu, da sem uporabila precek grenkega kakava, je bilo vse skupaj dovolj sladko. Malo zaradi češenj, precej pa zaradi dobro zrele banane. tako nisem potrebovala ne sladkorja, ne medu ali kakšnega drugega sladila. Če si bolj sladkosned(a), uporabi običajen kakav (tisti za napitke), ali pa vse skupaj sladkaj s saldkorjem ali še bolje, medom.

IMG_5065

IMG_5051